A digitális világ nem más, mint 0 és 1, ennyire egyszerű.
Mai szabály: Az egyszerű általában működik és mérhető.
Sokszor találkozunk azzal a mondattal, hogy “a weboldalam jó, mert sokan látogatják”. Ez mindig mint a szépség relatív. Mihez képest jó, vagy rossz. Pontosan mennyien látogatják, honnan látogatják, magyar oldal zimbabwei látogatói nem jelentenek túl nagy befolyást az oldal “jósági” fokmérőjében. Milyen online csatornákról érkezik a forgalom és melyekből érkezik a legtöbb megrendelés, vásárlás. Talán ez a leg lényegesebb adat egy oldal “jósági” fokmérőjében.
Mivel mérjünk?
A legjobb és ingyenes megoldásokat a Google szolgáltatja. Mivel a legfontosabb forgalmi csatornák is ezen platformokról származnak, így nyugodtan rájuk bízhatjuk magunkat. Melyek ezek a google eszközök? A Google Analyst és Google Search Consol, ezek alap rendszerek a mérési rendszerünk kialakításában. Mindegyik rendszert ingyenes regisztráció után elérheted, google hozzáférés email cím szükséges mindkettőhöz.
Google Search Consol regisztráció
Google Analytics
A google rendszere elérhető ingyenes és fizetős formában is. A fizetősért nagyon borsos árat kell fizessünk, így 99.99% hogy mindenki a még ingyenes rendszert használja. Neked is bőven meg fog feleni mindenre, hivatalos kommunikáció szerint lehet a mérésekben 10% pontatlanság, de ez ingyenességét tekintve hibahátáron belülinek mondható.
Google Search Console
A kereső óriás saját organikus forgalom mérő és analizáló rendszere. Enélkül nincs, nem létezhet SEO! Organikus forgalomnak nevezzük azt a forgalmat, amely a google keresőt használva a fizetett google ads keresési lista alatt megjelenő találatokat jelenti.
Funkcióját tekintve a Search Consol jóval túlmutat az organikus forgalom követésén, Google itt üzen például ha valamilyen probléma van a weboldaladdal, (legrosszabb) mondjuk épp feltörték és fertőzöttség miatt tiltva van, így eltűnik a keresőből. Lefedettségi indexelési problémáról, mobilos használhatóságról, betöltési idő problémáról, webhelytérképedben szereplő hibákról, 404-es hibákról, amelyek ugyan google indexben vannak, de nem elérhetőek oldaladon. Oldallal kapcsolatos élményről, mobilos használhatóságról. Igazi Google svájci bicska.
Mindkét rendszer alapvető fontosságú a weboldalad mérhetősége céljából. Mindkét rendszert külön külön mutatjuk be következő cikkeinkben, eljutva egészen a technikai beállításig, hogyan tudsz konverziót mérni.
Érdemes követni blogunkat és ne feledd:
Mai szabály: mérni, mérni, és mérni. Mondta Tibi
Írta: Neubauer Tibor