Magyar Marketing Fesztivál 2022. élmények és gondolatok

marketing fesztivál

Ovasási idő: 3-5 perc

2022.01.27. Magyar Marketing Fesztivál

Tavaly online konferencián a Covid járvány miatt a szoba falai között nézve is volt valami érzésem, amit akkor még nem is tudtam megmagyarázni, de akkor ráfogtam a speciális online konferenciára. Ma újra személyesen látogathatóvá vált a konferencia, természetesen egész más hangulatban telt. Mint minden évben én izgatottan várva már nagyon korán megérkeztem a Lurdy házba.

És elkezdődött…

Kezdő előadáson a 360 fokos marketingről hallhatott előadást a közönség. Az előadás lényegében a minden csatornát nyomjuk és csináljuk elve, hirdessünk mindenhol, mindenbe fektessünk energiát, időt, pénzt és pénzt. Már nagyon elgondolkodtatott.

8 éve kör elmélet – mai marketing

Mi is 8 éve, mikor már minden mai lényeges csatornát használtunk ezt valltuk és tanítottuk. Mi anno ezt kör elméletnek hívtuk és az alábbi info grafikával szemléltettük.

kör elmélet

Kép anno 2012

A kör elmélet: minden csatornát használva, a körön úgy érsz a legrövidebb úton végig, hogy nem hagysz ki körcikket – csatornát. Mert mihelyt kihagyod, be kell menned a kör közepére és vissza, így hosszabb utat bejárva. Több időt igénybevéve a kívánt célod elérésében.

Igen ez 8 évvel ezelőtt volt, amikor ez valósan működött is, nem is került megterhelő összegbe egy kis és közép vállalkozás számára. Visszarepülve az időbe gondolatban és visszatérve a valóságba, nagyot puffant ez bennem. Ma mikor nagyon drága lett az élet, a covid miatt rengeteg vállalkozás ment tönkre, került a csőd szélére. Ösztönözzük arra, hogy használjon, fizessen minden csatorna kezelésért, öntsön bele megdrágult sokszoros hirdetési pénzt, minden csatornába? Merően nagy meggondolatlan nézőpontra ösztönzi a vállalkozókat.

Marketing FesztiválMai online Marketing

Szerintem ma éppen nem ezzel a szemlélettel kellene csinálni az online marketinget. Mivel minden pontosan mérhető az online marketingben, mérhető külön csatornánként, hogy melyik csatorna működik. Fontosabb források a SEO – Google Organikus, Google Ads, Google Shopping, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.

Meg kell tudni határozni, mi hoz és mi visz pénzt. Ami visz azt háttérbe szorítani, ami hoz arra több munkát, pénzt fordítani. Így növelve a profitot.

SEO még mindig működik

Szívemnek kedves, hogy egy fix csatorna még mindig a legnagyobb megtérülési bevétel forrás, ezt látjuk ügyfeleinknél is, illetve visszaigazolást is nyert egy seo szakember előadása által is. Tehát ez a csatorna vehető fixnek és ez mellé kell a rengeteg másikból megkeresni azt, vagy azokat amelyek működnek – mi ilyenkor mindig a konverzióra gondolunk, minden más csak hablaty – .

NEM nincs olyan, hogy mindenkinek minden csatorna működik! Valakinek a Facebook, valakinek az Instagram működik. Minek öntene pénzt mindkettőbe?

Mai szabály: Meg kell mérni és kiderül.

VIP

Minden évben a kollégákkal érkezünk, valamikor ügyfeleket is meghívva magunkkal. Minden évben VIP jegyet veszünk mindenkinek. Több lehetőséget tartogat, plusz funkciókat, amelyek szuperek. Hosszú egész napos konferenciánál, a kávé, étel is jól esik a szünetekben. Idén is vártuk a finom szendvicseket, pizza szeleteket a VIP termeben, de sajnos idén csak Cerbona műzli szeleteket, kis pogácsát találva, kevesebbszer látogattunk a termbe.

Az is biztosan benne van, hogy hosszú kihagyás után nehezebb volt a szervezők dolga is, de ma sajnos csalódással tértem haza arról a konferenciáról, amely eddig minden évben a leghitelesebb információkat, trendeket sorakoztatta fel és nagyon szerettem.

Írta: Neubauer Tibor