Covid-19 prevenció és Covid hatás az online marketingben

Covid-19 prevenció

Olvasási idő: 3-5 perc

A mai marketing elkötelezett a Covid-19 prevenció legjobb eszközei, a védekezés lehetőségei, a koronavírus járvány legyőzése terén. Tevékenységünk, online marketing szolgáltatásunkból kifolyólag széles tevékenységi körű ügyfeleinknél volt lehetőségünk látni, milyen óriási nehézségeket jelentett bizonyos szektorokban a covid. A világjárvány hatásai közvetlen és közvetett rengeteg céget vittek csődbe, emberi életeket tettek tönkre.

Covid-19 prevenció

Egyik kedves partnerünk az Unipatika cikkében szakszerűen összeszedetten olvashatsz a covid-19 prevenció eszközeiről, lehetőségeiről. Ajánljuk mindenkinek, hogy olvassa el a cikket, próbálja betartani az ajánlásokat, hogy minél előbb le tudjuk győzni ezt a járványt.

Covid-19 gazdasági hatásai

Ügyfeleink közül a covid-19 által legsújtottabb gazdasági területei, a vendéglátás, turizmus, borászatok. Ezen területek nagyon nehéz, szinte lehetetlen helyzetbe kerültek. Mivel minden területen van partnerünk sajnos ezt is közvetlenül láttuk. Az új helyzet és a piac törvénye ilyenkor azt diktálja, hogy próbáljanak meg az adott helyzethez lehetőségeik szerint alkalmazkodni. A szerencsésebb helyzetben azok voltak, akik már korábban kiépítették az online vásárlás, kiszállítás lehetőségét.

2020-2021 Covid hatás a régi webshopokra

Már több éve működő webshopok gyakorlatilag lépéselőnyükkel forgalomnövekedést mutattak, 40-200% de, volt ahol még ennél magasabbat is. Általánosságban elmondható, hogy minden régi webshopra olyan mérvű kiszámíthatatlan forgalom zúdult, hektikus hullámok, amely viszont óriási kihívás elé állította a webshop működtetőjét főként logisztikában, kiszállításban és emberi erőforrásban.

Nyissunk webshopot gyorsan?

covid-19 webshop hatás
covid-19 webshop hatás

Minden ami az online térben üzletileg felépíthető az gyakorlatilag hasonlóan épül fel időben, mint egy normál offline bolt esetében. Sajnos itt sem igaz az a tévhit, hogy nyitunk egy webshopot, kinyitjuk az ablakot, hátradőlünk és ömlik be a pénz. Ez bizony nagyon nem így van. Óriási energia és rengeteg munka kell, hogy a nulláról meghatározó szereplői legyünk piaci szegmensünkben az online térnek. Főleg ma, mikor akkora a verseny a kialakult helyzet miatt, gombaként szaporodnak a webshopok, csak akkor lehetsz sikeres, ha nem égeted el a pénzed, megkeresed a versenytársaid gyengeségeit és kihasználod, valamint szegmentálsz.

Semmi más nem kell az online térben való érvényesüléshez, csak mint a háborúhoz: Pénz, pénz és pénz.

Sajnos mint az élet, 300% áremelkedések, ugyanilyen hatással van a hirdetések árára is. Ami már belépő szinten is óriási tehet mér egy kis és közép vállalkozásra éppen ezért kell tudni mindent mérni! Mert ha mérünk, látunk, tudunk dönteni, mi működik és mi nem.

– Tudom kicsit túlzásba is visszük ezt, főleg műszaki beállítottságom miatt ügyfeleinknél, úgy szoktam mondani, hogy egyfajta “Konverzió perverzióban” szenvedünk, de adatok, számok nélkül minden csak hablaty. –

Itt jegyezném meg a webshopok “elszaporodása”, magával vonta, sláger szakmává emelte az online marketinget. Lassan ehhez is annyian értenek Magyarországon, mint a focihoz, tehát mindenki. Felhígult a szakma és hiteltelenül mindenki szakértőnek pozicionálja magát fél éves múlttal, tapasztalattal. Ebből kialakul egy fajta “marketing sérült” cunami, hisz a mindenhez értő “szakember” óriási pénzeket locsol el teljesen feleslegesen. Az ügyfélnél pedig kilincset adják egymás kezébe a nagy szakértő cégek és a megbízó nem érti, miért nem működik az online marketingje, miért nem gazdaságos és legfőképpen miért nem hoz profitot.

A Covid reformál?

Egy tény, hogy a covid megnövelte az online kereskedelem vásárlásainak számát. Ma sokkal többen rendelnek interneten mint 2019-ben. Meggyorsította az online térben az üzleti lehetőségek kialakulását. A Meta verzum már olyan lehetőségeket tesztel, mint ruházati bolt a metaverzumban. Fel tudod próbálni a ruhát virtuálisan. Optika terén, például fel tudod próbálni a szemüveget, hogy áll. Tehát olyan üzleti lehetőségek fejlesztésén dolgoznak, amelyek eddig főként csak offline működtek. Kezd eltolódni méginkább minden az online tér fele.

 

A legfontosabb tehát a covid-19 prevenció és hogy kezdj el gondolkodni online, de ne feledd:

Mai szabály: Mérni, mérni és mérni! Mondta Tibi.

 

Írta: Neubauer Tibor