A termékek, szolgáltatások népszerűsítésének egyre elterjedtebb módja napjainkban az influencerek foglalkoztatása. A véleményvezérek által nagy tömegek érhetőek el, amely igen vonzó a cégek számára.

De vajon mennyire megbízható módja ez a reklámnak?

Mekkora esélye van annak, hogy félresikerül az együttműködés, és több kárt okozunk vele, mint amennyi előnye lenne?

Az influencerekkel történő kooperáció mellett a PPC hirdetések is komoly létjogosultsággal bírnak napjainkban, és a cégek egyre nagyobb tapasztalattal használják ezt az eszközt az online felületeken. 

 

Magas elérés szám, elérésenként alacsony árak

Az influencerekkel való együttműködés kétségkívüli előnye, hogy egyszerre sokakat el lehet érni, és ha visszaszámoljuk az egyetlen elérés költségeit, akkor az rendkívül alacsonyra jön ki. Nem véletlen, hogy a cégek előszeretettel választják napjainkban azokat a véleményvezéreket, akik nagy követőszámmal rendelkeznek. Ma már nem csak a legalább 80-100 ezer feliratkozóval rendelkező vloggerek keresettek, hanem a 10-20 ezer fővel bírók is. A titok nem másban rejlik, mint az influencer hitelességében, valamint abban, hogy mennyire tartja az érintett cég a véleményvezért relevánsnak egy-egy témában. 

 

YouTube és Instagram a fő platformok

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a nem megfelelő influencer kiválasztásával akár bukhat is a cég. Fontos tehát, hogy olyanokkal vegyük fel a kapcsolatot, akik várhatóan színvonalasan képesek beszélni a termékekről, és úgy beépíteni azokat a videós tartalmakba, valamint az Instagramon elhelyezett képek közé, hogy az együttműködés előnyös legyen mindkét fél számára. 

Alapvetően alkotható egy kép arról, hogy a választani kívánt véleményvezér követői mely korosztályból kerülnek ki, milyen érdeklődési körrel rendelkeznek. Érdemes jó néhány videós tartalmat megnézni, kommenteket olvasni, hiszen így is alkothatunk egyfajta képet arról, hogy milyen célcsoport érhető el segítségével. 

 

Hitelesség influencerek segítségével

Az influencerek foglalkoztatásának nagy előnye, hogy a beléjük vetett bizalomnak köszönhetően az elért csoport hitelesnek fogja vélni az ajánlásokat. Ehhez természetesen az is szükséges, hogy a választott youtuber valóban hitelt érdemlően adjon át információkat, és ne az jöjjön le tevékenységéről, hogy valós meggyőződés nélkül népszerűsít mindenfélét. 

Bár tény, hogy az influencerek segítségével történő hirdetés általában csak egyszer-kétszer jut el a célcsoporthoz, és lehet, csak a feliratkozók fele, ha megnézi az érintett videót, de még így is igen kedvező áron érhetőek el potenciális vásárlók, ügyfelek. 

 

PPC kampány specifikált célzással

A PPC kampány keretein belül elhelyezett hirdetések többször megjelennek, ám a felhasználók kevésbé tartják azokat hitelesnek. Míg a véleményvezérek által létrehozott tartalmat valószínűleg azok is végignézik, akik nem érintettek feltétlenül az adott termék beszerzését illetően, addig a hirdetésekre csak azok kattintanak, akiket kifejezetten érdekelnek a kínáltak. Mindkettő megoldásnak megvannak tehát a maga előnyei és hátrányai, és ezeket kiegyensúlyozandó, érdemes mindkettő módszert az online marketing kampányba integrálni. 

A folyamatos változás, az ember felgyorsult életvitele indukálja az online marketing ütemtelen rohanó fejlődését.

A bizalmatlanság a túlkínálat miatt, a sokszoros csalódás, átverés áldozatainak hangos szava szűrőként működnek.

Ezek azok amelyek ma alakítják, formálják a mai marketing minden csatornájának megjelenési formáját. A befogadó közönség igényei egyre nagyobb igényeket támasztanak a tartalom marketinggel foglalkozókra. A bizalmat elnyerni ma egyre nehezebb.

Ma már nem elég egy sekélyes robotoknak szóló cikk, egy "gyors csak legyen kint egy poszt", a termék-termék, vegyél-vegyél stratégia. Ennél sokkal többre van szükég. Megjelent egy új ma divatos csatorna az influencerek, vagy vélemény vezérek, Facebook, Instagram, Youtube csatornákon.

A termék - szolgáltatás eladása helyett ma sokkal több kell.

Érzést kell eladni! 

Mennyivel ad többet egy Iphone mint egy Xianomi telefon? Nézzük sorban.

1. Lehet mindkettővel telefonálni? Igen.

2. Lehet mindkettővel internetezni? Igen.

3. Nagy árkülönbség van a kettő között? Igen.

Miért? 

Mert az emberek megfizetik az Iphone érzést, jól kommunikált preztizs darab - minden kétséget kizáróan minőségi anyagok maximális tökéletességig optimalizált operációs rendszer sokszoros áron.

Ne a terméked, vagy a szolgáltatásod akard eladni közösségi felületeken, mert ennél ma már sokkal több kell. Ilyen terméke, szolgáltatása másnak is van. (hacsak nem Te találtad fel) Valami többet próbálj értékesíteni, valami olyat ami másnak nincs és csak a Te márkád tudja. 

Tudod mi az? 

A Te márkád értéktöbblete. A minőség amelyet a termékedhez, szolgáltatásodhoz tudsz adani. 

Mert a samponod lehet jó, de sok jó sampon van a piacon, de a Te samponod és itt értsd a Te Márkaneveddel értékesített samponod attól jobb, hogy Te mindig gondosan tisztán teszed a polcra, precízen katonás sorban állnak az üzletedben és mikor eladod, akkor a vevőd kap hozzá egy rövid jótanácsot, hogy alkalmazza.

Ettől lesz sokkal értékesebb, mint a szomszéd bolté.

Kézifék és padlógáz

Kicsit elkanyarodtunk a fő témánktól, miben kell változtass ma. Minden közösségi felületen? Ne a terméked vagy szolgáltatásod akard értékesíteni, hanem a Márkáddal az arcoddal a terméked, vagy a szolgáltatásod.

Akik nem nyitnak ki erre, a mai piaci társadalomban el fognak tűnni. Át kell alakulni a szemléletekbnek ahhoz hogy fennmaradj a piacon.

Minden kontent marketinges, social média, blogger, influencer csodája azért működik mert tudja adni az arcát, önmagát, az érzéseit ahhoz amit bemutat. Beleteszi azt a pluszt, ébreszt a célcsoportban egy olyan bizalmi viszonyt, amellyel értékesíti az adott szolgáltatást, terméket.

Te miben tudnál váloztatni ez alapján jelenlegi kommunikációdban? Kíváncsi vagyok meglátásaidra, írd meg nekünk itt a cikk alatt.

Köszönjük.

Neubauer Tibor

Mint 2018-ban már többször is megtörtént, így legutóbb augusztus 1-én is frissítették a Google algoritmusát. A hazai és a nemzetközi találati listán is komoly változások voltak tapasztalhatóak, és a Google hivatalos közleményében is jelezte, hogy igen, az algoritmust megváltoztatták.

 

Erről egyébként Danny Sullivan nyilatkozott a Twitteren. A Google új PR felelőse tájékoztatta a nagyérdeműt, hogy „....útjára engedtünk egy széleskörű, alapalgoritmust érintő frissítést”. Elmondása szerint ez az év során számtalanszor megtörténik. Való igaz, hogy gyakran egy-egy speciális területre fókuszál a változtatás, például a mobilos megjelenésekre, de vannak olyan frissítések, melyek nagyobb volumenűek. Egy ilyenre került sor augusztus 1-én.

 

Mindegy, hogy a szakmában tevékenykedők, vagy a weboldallal rendelkezők érdeklődnek téma iránt, rendszerint felmerül a kérdés, hogy vajon mit is jelent ez az aktuális, úgynevezett széleskörűnek nevezett algoritmusfrissítés. Nos, ez nem más, mint az, hogy az alapalgoritmust módosította a Google.

 

Széleskörű algoritmusfrissítés

 

Alapvetően elmondható, hogy amikor a frissítés egy speciális területet módosít, akkor erről egyszerűen és közérthetően lehet tájékozódni. Az alapalgoritmus frissítésekor azonban nincs egy olyan konkrét terület, amelyet érintene a dolog, tehát összességében kell tekinteni az egészre. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy erről is informálódjanak az emberek, hiszen így lehetséges még nagyobb odafigyeléssel munkálkodni a weboldalon. Danny Sullivan egyébként a minőségi tartalomban fogalmazza meg a lényegét annak, hogyan tud minél jobban teljesíteni a weboldal. Alapvetően tehát továbbra is kiemelt jelentőséggel bír az, hogy milyen tartalom jelenik meg a portálokon.

 

Mire számíthatunk tehát?

 

Ha tehát össze szeretnénk foglalni, hogy az augusztus 1-ei módosítástól mit várhatunk, akkor elmondhatjuk, hogy az alapalgoritmus széleskörű módosítása nem egyenlő a hátrébb sorolt oldalak büntetésével. Mindössze arról van szó, hogy azok a portálok kerülnek előkelőbb pozícióba, amelyeket a Google algoritmusa jobbnak ítélt. A kimagasló minőségű tartalom most minden korábbinál nagyobb szerephez fog jutni, tehát érdemes erre törekedni. A témában egyébként a Google manuális ellenőreinek készült útmutató megismerése remek választás lehet.

 

Amennyiben a keresőoptimalizálásra rendszeresen figyelmet fordítunk, akkor valószínűleg sikerülhet jól kijönni az egészből, de természetesen, miként minden frissítésnél, valószínűleg most is lesznek olyanok, akik negatívumként élik majd meg mindezt. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ismert, nagy márkák rendszerint nem veszítenek pozíciójukból, vagy ha mégis, akkor az még bőven a hibahatáron belülinek mondható.

 

 


Köddé váló Facebook posztok: merre tart a legnagyobb közösségi portál?

A Facebook háza táján nincs minden rendben mostanság, ugyanis az elmúlt hetekben többször is hallhattunk arról, hogy régebbi és friss posztok is eltűnnek, láthatatlanná válnak megosztott tartalmak, fényképek és videók. Mindez magánszemélyként és céges Facebook oldalak számára is igencsak bosszantó lehet, és nagymértékben megnehezíti a biztonságos felhasználást.

 

Apropó, biztonság! A közelmúltban több hír is szólt arról, miszerint a Messenger segítségével küldhető hangüzeneteket és video beszélgetéseket is lehallgatja a legnagyobb közösségi portál. A cél állítólag nem más, mint az, hogy a felhasználókról még pontosabb profilt alkothassanak, melynek a reklámok célcsoporthoz eljuttatásában van döntő szerepe. Természetesen a Facebook tagadja az adatok ilyen formában történő felhasználását.

 

Probléma a megosztott tartalmakkal

 

Az elmúlt hetek tapasztalatai is alátámasztják, hogy ezúttal főként a más online felületekről linken keresztül megosztott tartalmakkal akad sok gond. Nem ritka, hogy ezek néhány másodpercig látszanak, majd egyszerűen köddé válnak és többé nem elérhetőek. A legtöbben arról számoltak be, hogy a linkek alkalmazásával közzétett hivatkozásokat érint csak a probléma, mások szerint pedig már a szöveges tartalmak és a fényképek is el-eltűnni látszanak a portál dzsungelében. Egyes szakemberek úgy vélik, hogy linken keresztüli hivatkozásokat a Facebook algoritmusa spam-ként érzékeli. De akkor mégis hova tűnnek a megosztott szöveges bejegyzések és képek?

 

Elsősorban európai oldalak érintettek

 

A magánszemélyek posztjai éppen úgy érintettek a témában, mint az oldalak megosztásai. Úgy tűnik azonban, hogy a probléma csupán Európában jelentkezik - már ha ez valamennyire is vigasztalja azokat, akik tapasztalják a meghibásodást. A Facebook-kal kapcsolatban az elmúlt években szinte rendszeresen észlelhetőek hasonló gondok, de előbb vagy utóbb kijavításra kerülnek ezek. Most sincs másként, ugyanis akadnak, akik már ismét látják bejegyzéseiket és a megosztás funkció is hibátlan már számukra.

 

Pengeélen a megbízhatóság?

 

Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy az időről-időre jelentkező problémák és a biztonsággal kapcsolatos mendemondák miként vetítik előre a legnagyobb közösségi portál jövőjét. A tapasztalatok szerint egyre több azon felhasználók száma, akik kétszer is meggondolják, hogy mit posztoljanak saját magukról, életükről, és ebben már bizony nem csak a másokba vetett, hanem a közösségi oldal felé táplált bizalom is szerepet játszik.

 

Tény ugyanakkor, hogy még mindig elképesztő mennyiségű posztot hagy az átlag felhasználó maga után, és rengeteg lájk és hozzászólás is jellemzi a fiatal korosztály közösségi tevékenységét. Megbízhatóság és problémamentes működés ide vagy oda, a Facebook célirányos használatának elsajátítása még mindig sokak számára jelent kihívást. Mindenképpen említést érdemel az is, hogy amennyiben bármilyen meghibásodást is észlelünk a Facebook alkalmazása közben, érdemes várni egy kicsit, mielőtt rémhíreket terjesztő posztokkal igyekeznénk elrettenteni felhasználó társainkat.

Online Piactér - Online marketing

Egyre népszerűbb az online piactér!

A világhálót egyre többen választják vásárlás kapcsán is, hiszen kényelmes megoldást kínál a szükséges termékek beszerzésére. Nem véletlen, hogy a kínálati oldalon is mind többen megjelennek, ám az egyre szigorúbb szabályoknak való eleget tétel mellett az is fontos, hogy a webáruház elkészítése szakmailag is kifogástalanul történjen. A vásárlásösztönzés a legfontosabb szempont, melyet az ergonómiai tervezés, a grafikai megvalósítás, a szövegírás, valamint a keresőoptimalizálás és az online marketing egyéb lépései együttesen valósítanak meg. 


A tapasztalatok azt mutatják, hogy az árak és a vásárlási feltételek mellett a webáruház kialakítása is jelentőséggel bír az érdeklődők számára. Fontos, hogy a weboldal logikusan legyen felépítve, a vásárlási folyamat egyszerű és áttekinthető legyen. Ha ezek bármelyike hiányt szenved, annak valószínűleg az értékesítési mutatók látják majd kárát. A grafikai tervezés során célszerű figyelembe venni a termékkört, a megszólítandó célcsoportot és a céges arculatot is. Nem mehetünk el a reszponzív webdesign mellett sem, hiszen sokan mobilos felületen böngésznek a webshopok kínálatában. Érdemes már a tervezés szakaszától kezdve profikra bízni a webáruház elkészítését, ezzel sokat tehetünk kezdeti üzleti céljaink megvalósítása érdekében. 


Megéri az online marketingre is költeni, így sikerülhet mindig újabb és újabb vásárlókat megszólítani. A keresőoptimalizálás pedig abban segít, hogy könnyebben ráleljenek az érdeklődők a site-ra. Az online piactér minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend, érdemes kihasználni a benne rejlő üzleti lehetőségeket, de csakis átgondolt webáruház készítésen és marketingen keresztül!