Mint 2018-ban már többször is megtörtént, így legutóbb augusztus 1-én is frissítették a Google algoritmusát. A hazai és a nemzetközi találati listán is komoly változások voltak tapasztalhatóak, és a Google hivatalos közleményében is jelezte, hogy igen, az algoritmust megváltoztatták.

 

Erről egyébként Danny Sullivan nyilatkozott a Twitteren. A Google új PR felelőse tájékoztatta a nagyérdeműt, hogy „....útjára engedtünk egy széleskörű, alapalgoritmust érintő frissítést”. Elmondása szerint ez az év során számtalanszor megtörténik. Való igaz, hogy gyakran egy-egy speciális területre fókuszál a változtatás, például a mobilos megjelenésekre, de vannak olyan frissítések, melyek nagyobb volumenűek. Egy ilyenre került sor augusztus 1-én.

 

Mindegy, hogy a szakmában tevékenykedők, vagy a weboldallal rendelkezők érdeklődnek téma iránt, rendszerint felmerül a kérdés, hogy vajon mit is jelent ez az aktuális, úgynevezett széleskörűnek nevezett algoritmusfrissítés. Nos, ez nem más, mint az, hogy az alapalgoritmust módosította a Google.

 

Széleskörű algoritmusfrissítés

 

Alapvetően elmondható, hogy amikor a frissítés egy speciális területet módosít, akkor erről egyszerűen és közérthetően lehet tájékozódni. Az alapalgoritmus frissítésekor azonban nincs egy olyan konkrét terület, amelyet érintene a dolog, tehát összességében kell tekinteni az egészre. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy erről is informálódjanak az emberek, hiszen így lehetséges még nagyobb odafigyeléssel munkálkodni a weboldalon. Danny Sullivan egyébként a minőségi tartalomban fogalmazza meg a lényegét annak, hogyan tud minél jobban teljesíteni a weboldal. Alapvetően tehát továbbra is kiemelt jelentőséggel bír az, hogy milyen tartalom jelenik meg a portálokon.

 

Mire számíthatunk tehát?

 

Ha tehát össze szeretnénk foglalni, hogy az augusztus 1-ei módosítástól mit várhatunk, akkor elmondhatjuk, hogy az alapalgoritmus széleskörű módosítása nem egyenlő a hátrébb sorolt oldalak büntetésével. Mindössze arról van szó, hogy azok a portálok kerülnek előkelőbb pozícióba, amelyeket a Google algoritmusa jobbnak ítélt. A kimagasló minőségű tartalom most minden korábbinál nagyobb szerephez fog jutni, tehát érdemes erre törekedni. A témában egyébként a Google manuális ellenőreinek készült útmutató megismerése remek választás lehet.

 

Amennyiben a keresőoptimalizálásra rendszeresen figyelmet fordítunk, akkor valószínűleg sikerülhet jól kijönni az egészből, de természetesen, miként minden frissítésnél, valószínűleg most is lesznek olyanok, akik negatívumként élik majd meg mindezt. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ismert, nagy márkák rendszerint nem veszítenek pozíciójukból, vagy ha mégis, akkor az még bőven a hibahatáron belülinek mondható.

 

 

Online Piactér - Online marketing

Egyre népszerűbb az online piactér!

A világhálót egyre többen választják vásárlás kapcsán is, hiszen kényelmes megoldást kínál a szükséges termékek beszerzésére. Nem véletlen, hogy a kínálati oldalon is mind többen megjelennek, ám az egyre szigorúbb szabályoknak való eleget tétel mellett az is fontos, hogy a webáruház elkészítése szakmailag is kifogástalanul történjen. A vásárlásösztönzés a legfontosabb szempont, melyet az ergonómiai tervezés, a grafikai megvalósítás, a szövegírás, valamint a keresőoptimalizálás és az online marketing egyéb lépései együttesen valósítanak meg. 


A tapasztalatok azt mutatják, hogy az árak és a vásárlási feltételek mellett a webáruház kialakítása is jelentőséggel bír az érdeklődők számára. Fontos, hogy a weboldal logikusan legyen felépítve, a vásárlási folyamat egyszerű és áttekinthető legyen. Ha ezek bármelyike hiányt szenved, annak valószínűleg az értékesítési mutatók látják majd kárát. A grafikai tervezés során célszerű figyelembe venni a termékkört, a megszólítandó célcsoportot és a céges arculatot is. Nem mehetünk el a reszponzív webdesign mellett sem, hiszen sokan mobilos felületen böngésznek a webshopok kínálatában. Érdemes már a tervezés szakaszától kezdve profikra bízni a webáruház elkészítését, ezzel sokat tehetünk kezdeti üzleti céljaink megvalósítása érdekében. 


Megéri az online marketingre is költeni, így sikerülhet mindig újabb és újabb vásárlókat megszólítani. A keresőoptimalizálás pedig abban segít, hogy könnyebben ráleljenek az érdeklődők a site-ra. Az online piactér minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend, érdemes kihasználni a benne rejlő üzleti lehetőségeket, de csakis átgondolt webáruház készítésen és marketingen keresztül! 

Hogyan készíthető SEO barát honlap?

Egy weboldal sikere mindig több tényező függvényeként alakul, ám a keresőoptimalizálás -SEO (Search Engine Optimalization) ebben betöltött szerepe mellett semmiképpen nem mehetünk el.

A Google folyamatosan változó algoritmusainak ismerete legalább olyan lényeges, mint a megfelelő tartalom létrehozása. A Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek minőségi, a látogatók számára hasznos, és szívesen megosztott tartalommal rendelkeznek. A kizárólag kulcsszavakra optimalizált szövegek ideje rég lejárt, a cél tehát az olvasóközönség megnyerése, megtartása.

Tartalommarketing: Minőségi szövegírás webáruházhoz is!

A tartalommarketing kiemelkedő jelentőséggel bír egy-egy weboldal sikerét, olvasottságát illetően. A tendencia egyértelműen a minőségi, értékes, az olvasó számára hasznos információkat tartalmazó szövegek, cikkek irányába mutat, melyek felé mind terjedelmüket, mind minőségüket illetően magasabb követelményeket támaszt a piac, mint az korábban tapasztalható volt.