A termékek, szolgáltatások népszerűsítésének egyre elterjedtebb módja napjainkban az influencerek foglalkoztatása. A véleményvezérek által nagy tömegek érhetőek el, amely igen vonzó a cégek számára.

De vajon mennyire megbízható módja ez a reklámnak?

Mekkora esélye van annak, hogy félresikerül az együttműködés, és több kárt okozunk vele, mint amennyi előnye lenne?

Az influencerekkel történő kooperáció mellett a PPC hirdetések is komoly létjogosultsággal bírnak napjainkban, és a cégek egyre nagyobb tapasztalattal használják ezt az eszközt az online felületeken. 

 

Magas elérés szám, elérésenként alacsony árak

Az influencerekkel való együttműködés kétségkívüli előnye, hogy egyszerre sokakat el lehet érni, és ha visszaszámoljuk az egyetlen elérés költségeit, akkor az rendkívül alacsonyra jön ki. Nem véletlen, hogy a cégek előszeretettel választják napjainkban azokat a véleményvezéreket, akik nagy követőszámmal rendelkeznek. Ma már nem csak a legalább 80-100 ezer feliratkozóval rendelkező vloggerek keresettek, hanem a 10-20 ezer fővel bírók is. A titok nem másban rejlik, mint az influencer hitelességében, valamint abban, hogy mennyire tartja az érintett cég a véleményvezért relevánsnak egy-egy témában. 

 

YouTube és Instagram a fő platformok

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a nem megfelelő influencer kiválasztásával akár bukhat is a cég. Fontos tehát, hogy olyanokkal vegyük fel a kapcsolatot, akik várhatóan színvonalasan képesek beszélni a termékekről, és úgy beépíteni azokat a videós tartalmakba, valamint az Instagramon elhelyezett képek közé, hogy az együttműködés előnyös legyen mindkét fél számára. 

Alapvetően alkotható egy kép arról, hogy a választani kívánt véleményvezér követői mely korosztályból kerülnek ki, milyen érdeklődési körrel rendelkeznek. Érdemes jó néhány videós tartalmat megnézni, kommenteket olvasni, hiszen így is alkothatunk egyfajta képet arról, hogy milyen célcsoport érhető el segítségével. 

 

Hitelesség influencerek segítségével

Az influencerek foglalkoztatásának nagy előnye, hogy a beléjük vetett bizalomnak köszönhetően az elért csoport hitelesnek fogja vélni az ajánlásokat. Ehhez természetesen az is szükséges, hogy a választott youtuber valóban hitelt érdemlően adjon át információkat, és ne az jöjjön le tevékenységéről, hogy valós meggyőződés nélkül népszerűsít mindenfélét. 

Bár tény, hogy az influencerek segítségével történő hirdetés általában csak egyszer-kétszer jut el a célcsoporthoz, és lehet, csak a feliratkozók fele, ha megnézi az érintett videót, de még így is igen kedvező áron érhetőek el potenciális vásárlók, ügyfelek. 

 

PPC kampány specifikált célzással

A PPC kampány keretein belül elhelyezett hirdetések többször megjelennek, ám a felhasználók kevésbé tartják azokat hitelesnek. Míg a véleményvezérek által létrehozott tartalmat valószínűleg azok is végignézik, akik nem érintettek feltétlenül az adott termék beszerzését illetően, addig a hirdetésekre csak azok kattintanak, akiket kifejezetten érdekelnek a kínáltak. Mindkettő megoldásnak megvannak tehát a maga előnyei és hátrányai, és ezeket kiegyensúlyozandó, érdemes mindkettő módszert az online marketing kampányba integrálni.