Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Mint 2018-ban már többször is megtörtént, így legutóbb augusztus 1-én is frissítették a Google algoritmusát. A hazai és a nemzetközi találati listán is komoly változások voltak tapasztalhatóak, és a Google hivatalos közleményében is jelezte, hogy igen, az algoritmust megváltoztatták.

 

Erről egyébként Danny Sullivan nyilatkozott a Twitteren. A Google új PR felelőse tájékoztatta a nagyérdeműt, hogy „....útjára engedtünk egy széleskörű, alapalgoritmust érintő frissítést”. Elmondása szerint ez az év során számtalanszor megtörténik. Való igaz, hogy gyakran egy-egy speciális területre fókuszál a változtatás, például a mobilos megjelenésekre, de vannak olyan frissítések, melyek nagyobb volumenűek. Egy ilyenre került sor augusztus 1-én.

 

Mindegy, hogy a szakmában tevékenykedők, vagy a weboldallal rendelkezők érdeklődnek téma iránt, rendszerint felmerül a kérdés, hogy vajon mit is jelent ez az aktuális, úgynevezett széleskörűnek nevezett algoritmusfrissítés. Nos, ez nem más, mint az, hogy az alapalgoritmust módosította a Google.

 

Széleskörű algoritmusfrissítés

 

Alapvetően elmondható, hogy amikor a frissítés egy speciális területet módosít, akkor erről egyszerűen és közérthetően lehet tájékozódni. Az alapalgoritmus frissítésekor azonban nincs egy olyan konkrét terület, amelyet érintene a dolog, tehát összességében kell tekinteni az egészre. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy erről is informálódjanak az emberek, hiszen így lehetséges még nagyobb odafigyeléssel munkálkodni a weboldalon. Danny Sullivan egyébként a minőségi tartalomban fogalmazza meg a lényegét annak, hogyan tud minél jobban teljesíteni a weboldal. Alapvetően tehát továbbra is kiemelt jelentőséggel bír az, hogy milyen tartalom jelenik meg a portálokon.

 

Mire számíthatunk tehát?

 

Ha tehát össze szeretnénk foglalni, hogy az augusztus 1-ei módosítástól mit várhatunk, akkor elmondhatjuk, hogy az alapalgoritmus széleskörű módosítása nem egyenlő a hátrébb sorolt oldalak büntetésével. Mindössze arról van szó, hogy azok a portálok kerülnek előkelőbb pozícióba, amelyeket a Google algoritmusa jobbnak ítélt. A kimagasló minőségű tartalom most minden korábbinál nagyobb szerephez fog jutni, tehát érdemes erre törekedni. A témában egyébként a Google manuális ellenőreinek készült útmutató megismerése remek választás lehet.

 

Amennyiben a keresőoptimalizálásra rendszeresen figyelmet fordítunk, akkor valószínűleg sikerülhet jól kijönni az egészből, de természetesen, miként minden frissítésnél, valószínűleg most is lesznek olyanok, akik negatívumként élik majd meg mindezt. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ismert, nagy márkák rendszerint nem veszítenek pozíciójukból, vagy ha mégis, akkor az még bőven a hibahatáron belülinek mondható.